2015. december 13., vasárnap

#23 Könyvkritika: Leiner Laura-Illúzió



Mikulásra megkaptam Leiner Laura Bexi-sorozatának harmadik részét,az Illúziót.Az előző két részét a sorozatnak(Késtél és Hullócsillag) is eszméletlenül imádtam,imádom,de ez.Ez üti az előző kettőt is.Én egy-egy jeleneten amikről a késöbbiekben megpróbálok spoilermentesen beszélni,egyszerűen besírtam.De komolyan mondom,csorogtak a könnyeim annyira nevettem.De erről egy picit késöbb.

Miről is szól a kötet?



Beki,ismertebb nevén Bexi, élete romokban hever.Nagy Márk a londoni út végén nagyon megharagudott rá,Gerinek elveszi a józan eszét a showbiznisz,és a hírnévre vágyás,és ebbe belekeveri Bekát is,a lány családja pedig haragszik Bekára.
Miközben ezekkel a kaotikus magánéleti gondokkal küzd,sikeresen beégeti magát a közönsége előtt,és ekkor végképp kiesik kezéből az irányítás,és szinte összeroppantja őt az a sok rossz,ami mostanság történt vele.
De szerencsére ott van neki még úgy is,ha haragszanak rá,az anyukája,húga,Lili,legjobb barátja,Anti és szerelme,az egoista Nagy Márk.Rajtuk kívűl pedig ott van még a FBA,alias Fogd Be Aszád formáció,vagyis Bogyó,Pepe és Puding,a FBA legújjabb és egyetlen lány tagja,Evelin,Körte,a menedzser,és az idegbeteg káromkodások koronázatlan királynője,a véletlenül internetről felszedett csellista lány,Daniella.Velük pedig hogyan is tudna Beki sokáig lelki és előadói mélyponton lenni?Úgybizony,sehogy.

A történet így röviden és spoilermentesen eléggé depisnek tünhet.Az is lenne,ha nem lenne benne a FBA,Nagy Márk és társaik.Mert ők viszik a pálmát.Annyi baromság történik velük,vagy éppen ők csinálnak annyi hülyeséget,hogy az elképzelhetetlen.Egyszerűen képtelenség nevetés nélkül kiolvasni ezt a 421 oldalas regényt.A bejegyzés végére majd beteszek párat a kedvenc idézeteimből,amik ugye lehetnek spoilerek,ezért akik még nem olvasták ki,és nem akarnak spoilerbe bukni,ezért ők csak a "jelzésig" olvassák. :)

A karakterekről pár szófoszlány...

Bizonyos mértékig mindenki főszereplő helyet tölt be a regényben.Nekem személy szerint a Fogd Be Aszád három fiú tagja,és Kemál a nagy kedvenceim na meg persze Nagy Márk,mert Nagy Márk,az azért Nagy Márk.Mindjárt el is mondom,hogy miért ők a kedvenceim.

 

Budai Rebeka/Beki/Beka/Bexi:

Ebben a részben Beka egy hatalmas mélypontból kell ismét talpraálljon.Dalszövegírói válsága,beégése a közönsége előtt,Nagy Márkkal való viharos kapcsolata,ex-barátja,Geri hazugsága mind-mind szomorúbbá teszik a lányt,de mielőtt hatalmas és talán végzetes törés keletkezne az életében,szerencsére megtalálja az utólsó módót,amivel akármit is tehet azért,hogy újra minden egyenesbe jöjjön.
Beki karaktere rengetegett fejlődőtt az előző két kötethez képest,sokkal felnőttesebb,okosabb,és erősebb,amit még menedzsere is megemlít neki egy igazán megható részben,de azért megtalálhatóak még mindig azok a tipikus Beki-dolgok,amik miatt lesz kedves,vicces és szerethető szereplő.

 

Nagy Márk:

Nagy Márknak bejött az élet:szponzorok,fotozások,fellépések,barátok,rajongók,akarom mondani Márkerek.Mindene megvan,amiről csak álmodhat egy előadó.Menedzserének hála nem száll el ismét a sikertől,és Beki segítségével sikerlistás előadó lett a Hullócsillaggal.
Nagy Márkban az tetszett,hogy sokkal jobban kimutatta az érzelmeit,így még a szokásosnál is cukibb volt.Vérbeli Márkerként csak sóhajtoztam egy-egy Nagy Márk vs. Beki rész alatt,mivel Márk ebben a kötetben is hozza a sármját,és levesz mindenkit a lábáról még szerencse,hogy ülve olvasok.Eszméletlenül jól állt neki a féltékenykedés,és az,hogy sokkal aranyosabban viselkedett Bekivel.Nincs mit szorozni,osztani:Nagy Márk maradt Nagy Márk,én meg még mindig elájulok tőle.(Valaki szerezhetne nekem is egy olyan  Nagy Márk matricaalbumot,biztosíthatom,hogy örömmel ragaszgatnám bele a képeket...)

 

Körte:


Körte próbál tökéletes menedzser lenni,de egyszerre három felkapott előadót és bandát menedzselni nem könnyű.Nagy Márknak rengeteg fellépése van,szponzorokkal találkozik,és lubickol a sztárságban,Beki kiborúl,az Evelin és a Fogd Be Aszád formáció egyik pillanatról a másikra lesz híres,egy országos megrökönyödés után.Mivel Beki a legtapasztaltabb a showbizniszben,ezért bár nem akarja,mégis egy kicsit kevesebbet törődik vele,mint a többiekkel,aminek bár megvan az eredménye,Beki így is imádja őt,akárcsak a többiek.Az agyontetovált menedzser mindenki támaszpontja,miközben neki sem ártana,ha támaszkodhatna valakire.
Körtét még jobban megszerettem ebben a kötetben,mivel nagyon tetszett az,hogy ennyire jó menedzser akar lenni mind a három menedzseltjének,de ez hihetetlenül sok energiáját és idejét örli fel.Attól függetlenül megmaradtak benne azok a tipikus "Körtés" beszólások és cselekedetek,amiken egyszerűen nem lehet nem nevetni.És bár az egész könyvben egyszer szerepel,de az anyukáját is egyszerűen imádtam.Az a néni egyszerűen fantasztikus! "A márkcsintós Körte-anyuka" :D

 

Evelin és a Fogd Be Aszád:

A Fogd Be Aszád formáció új taggal bővűlt,a tizenhétévesből hirtelen húszéves ex-Lexivel,vagyis Evelinnel,aki hatalmas cirkusz kíséretében szerződik át a MusicNotes menedzserétől,Pítől,a BPRP Records menedzseréhez,Körtéhez.A srácok és Evelin egy hatalmas botrány után lesznek híresek,teljesen véletlenül,bár nem teljesen abban az imidzsben,ahogy ők azt először tervezték,de hamar beleszoknak az új szerepükbe.
A FBA srácok ismét hozzák a formájukat:Pepe,Puding és Bogyó egyszerűen haláliak,én sokszor könnyezve nevettem rajtuk.Szavam nincs rá,hogy mennyire hülyék tudnak lenni.Ők kivételesen semmit nem változtak a három kötet alatt.De nem is baj.
Evelin végre megtalálta a helyét a FBA srácok között,teljesen odaillő.Őt is nagyon megszerettem a kötetben,főleg,hogy látom benne a húszéves önmagamat persze,nem mint énekes,hanem mint rocker,ezt azért fontos volt tisztázni.

 Nádor Gergő/Geri:

Geri hazugsággal kerül be a Pop/Rock sztár leszek! versenyzői közé,és annyira beszippantja őt a hírnévre vágyás,hogy onnantól kezdve semmi sem lesz szent neki,és még az eddigieknél is utálatosabbá válik.
Két negatív karakter van:az egyik ő,a másik Pí.Píről nincs sok mondanivalóm,egy aljas görény,de Geri lehet,hogy még rajta is túltesz.Én értem,hogy valaki a hírességtől vérszemet kap,de azért amit ő leművel az már durva.Én Beki helyében tuti,hogy lekevertem volna neki nem is egy,hanem egyenesen 10 pofont,azokért,amiket csak ebben a kötetben követ el.Fúj,utálom.Talán soha nem utáltam még ennyire könyves karaktert,mint Gerit.

 

Gyuri bácsi,Kemál,Lili,Beki anyukája és "Jorge apu":

Bár Lilit leszámítva a többieknek igencsak lecsökkent a szerepe ebben a kötetben,mégis szerves részei a történetnek.
Gyuri bácsi,a magántanár aki kétszáz éves volt háromszáz éve,mégis olyan modern módszerekkel felelteti Bekát a történelem leckéből amúgy Beka miért csak történelmet tanul? Mindig csak azt mondja,hogy "elaludt a törikönyvön",meg hogy "összecsukta/kinyitotta a törikönyvet" stb.Miért nem tanul néha mondjuk mateket is?,mintha valami fiatal modern tanár lenne.
Kemál egyszerűen haláli.Bár nincs sok szerepe ebben a kötetben,ha mégis szerepel,akkor tuti,hogy könnyesre röhögöd magadat.Nekem is kell egy gyrosozos török szomszéd.
Lilivel teljesen együtt tudok érezni.Vérbeli Márkerekként biztosra veszem,hogy mi nagyon jól kijönnénk.Amúgy ő még mindig megmaradt az aranyos 10 éves kislánynak,aki az előző két kötetben is volt.
Beki anyukája még mindig nem a kedvenc anyuka-karakterem bár eddig még nem is volt olyanom,hmmm...,de mikor megjelenik Giorgio,akit nemmellesleg nagyon bírtam a kevés szerepe ellenére is,remélem a negyedik részben több köze lesz a cselekményhez,mint amennyi ebben a részben volt,sokkal jobban meg lehet kedvelni,mert végre megtelik az a nő élettel és boldogsággal.

A mindenteldöntő végső értékelésem


Mint ahogyan az egész bejegyzés alatt hangsúlyoztam,ez a kötet sikerült az eddigi három közül a legjobban.Egyszerű,vicces,letisztult,vicces,megható,vicces,elolvadsz tőle,vicces.Talán ezt imádtam a legjobban olvasni a három kötet közül,a fentebb felsoroltak miatt.
A borítóról annyit,hogy nekem ez sokkal de sokkal jobban tetszik,mint az első két köteté.Itt valószínűleg rengetegen nem értetek velem egyett,de ez van.Nekem tökre tetszik.
Tehát,ha pontoznom kéne,akkor mindenféle lelkiismeret-furdalás nélkül azt mondanám,hogy ez a regény 10-ből 10*-t érdemel.Szerintem Laura egyik legjobban sikerült könyve lett,és ez a sorozat is megérdemli azt a hatalmas sikert,mint a Szent Johanna Gimi.Mert van olyan jó.Sőt,lehet,hogy még jobb is.

Kedvenc jeleneteim a kötetből (VIGYÁZAT,SPOILER LEHET!):

"-Igen.Halljuk-bíztattam,és mindhárman izgatottan,lélegzet-visszafojtva vártuk a nevet,ami anyu barátját takarja.
-György-mondta ki gyorsan.
-Te jó ég! Anya! Gyuri bácsi???-ámultam el,és fogalmam sem volt,hogy anyu mit gondolt.A magántanárom kétszáz éves volt háromszáz éve.
-Rebeka!-kiáltott rám mérgesen.-Dehogy Gyuri bácsi,hova gondolsz?-szidott le.
-Elnézést,csak a névazonosság...megijedtem.Huh!-fújtam ki a levegőt megkönnyebülten.-Szóval György-értelmeztem.-Hívhatom Dzsordzsnak?
-Soha-vágta rá azonnal.
-Kár-feleltem,miközben Lili és Anti remekül szórakoztak.-És mikor láthajuk Giorgiót?
-Rebeka fejezd be a hülyülést!-szidott le.
-Elnézést,csak már nagyon kíváncsi vagyok Georgijra-gondolkoztam tovább a György név külföldi változatain.
-Befejezted?-meredt rám rezzenéstelen arccal.
-Van még egy,és utána ígérem,hogy abbahagyom...-kérleltem nevetve.
-Jó,de ez az utolsó!-tartotta fel a mutatóujját fenyegetően.
-Beírhatom a telefonomba úgy,hogy "Jorge apu"?"

Na,ennyi lett volna ez a kicsit sem rövid bejegyzés Leiner Laura legújjabb könyvéről,az Illúzióról.Remélem tetszett,ha igen,akkor iratkozz fel,kommentelj,hagyj valami nyomot magad után.
A legközelebbi bejegyzésig sziiasztok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése