2015. október 11., vasárnap

#21 Könyvkritika: Kerstin Gier-A fiúk olyanok,mint a rágógumi

HELYENKÉNT SPOILERT TARTALMAZ!!!
 



~édesek,és könnyű őket az ujjunk köre csavarni.~


Már egy ideje nézegettem ezt a könyvet,mivel a címe nagyon megfogott.Aztán mikor valamelyik nap felfedeztem,hogy ezt is Kerstin Gier írta(kis segítség annak aki nem tudná,ő írta az Időtlen szerelem trilógiát is,amit ugye egyszerűűűűen imádok),azonnal megvettem.Mert arra számítottam,hogy van azon a színvonalon,mint Gwendolyn és Gideon.Hát nagyon nincs.

 

Miről is szól ez a "remekmű":


Az idegesítően tudatlan és buta Sissi nagyon béna matekből.Ezért hát anyja és osztályfőnöke(nem derül ki,én csak tippelek) felkérik a 10. osztályos Konstantint,hogy korrepetálja a lányt matekből.Persze Sissi belezúg korrepetitorába,és mindenféle képpen imponálni akar a srácnak.Ehhez bevonja a tervbe legjobb gyerekkori barátját,Jakobot,aki ugyanolyan olyan óvodás szinten van,mint főszereplőnk.Sissi innentől kezdve folyamatosan hazudik anyjának(az bezzeg megy neki nem-óvodás szinten is),folyton bajba kerül,és a végén rájön,hogy talán mégsem Konstantin neki az igazi...


Lényegében ennyi a könyv.A sztori végül is nem lenne rossz,de ezzel a könyvvel egy nagy gond van.Rövid.Ennek következtében pedig nem tud kibontakozni a cselekmény sem.Pedig kár érte,hogy ennyire összecsapott lett,mivel szerintem ha az írónő hagy neki még pár fejezetet,és nem sieti el a dolgokat,akkor tuti,hogy sikerült volna ebből is egy vicces történetet kerekítsen.De hát,sajnos ezen már nem nagyon lehet változtatni...


Ami engem nagyon idegesített ebben a könyvben,az az volt,hogy tele volt közhelyes dolgokkal(vegyük például csak a matekkal kapcsolatos dolgokat...) és az,hogy elvileg a szereplőink 13 évesek,mégis egy óvodás szintjén álltak egyesek közülük(vagyis 10-ből 9).
Na már most,két dolog lehetséges:vagy a német fiatalok túl prűdek,vagy mi vagyunk megrontva túlságosan.Én az elsőre voksolok.

Kik is ezek a "tinédzserek" akik a könyv főbb szereplői?


-Sissi: minden rongyot magára aggat,és állítólag mindenki imádja a ruhaösszeállitásait.Rettenetesen utálja a matekot,és egyáltalán nem érdekli az sem,ha megbukik belőle.Rettenetesen prűd,és annyi esze sincs,hogy ha valamire kíváncsi akkor arra rákeressen a neten.
Ennél jobb Sissit nem találtam...
-Konstantin: abszolút semmi érdekfeszítőt nem tudunk meg róla,csak azt,hogy kék szeme van.És feltehetőleg jó matekból,ha már korrepetálja Sissit.Szinte semmit nem csinál az egész könyvbe,ráadásul ha véletlenül megszólal,abban sincs köszönet,mivel eszméletlen bunkó.
-Jakob: tipikus gyerekkori legjobb barát,aki szerelmes a lányba évek óta és ezért bármit megtenne a hőn szeretett hölgyért.Semmi extra.Szegénynek szintén semmi érdekes tette nincs a könyvbe.
-Alyssa: Los Angelesből jött csaj,és szerintem az egyetlen normális 13 éves lány.Mármint annyiban normális,hogy nem egy olyan tudatlan liba,mint a többiek.Viszont egy nagyon haszonleső csaj,gonosz,mindenkit hátbatámad.
-Sissi barátnői,akik annyira semmilyenek,hogy még a nevüket sem voltam képes megjegyezni: nem tudom ki hogy s mint volt velük,de engem kifejezetten irritáltak.Főleg a lila hajú(komolyan,fogalmam sincs,hogy hogy hívják őt,de az volt a leghisztisebb).Folyamatosan hisztiztek valamin,és bőgtek,mint a 3 évesek,ha valami nem úgy sikerült,ahogy azt ők akarták.



A boritó szerintem olyan,mint amit lehánytak szivárvánnyal.Minden szín megtalálható rajta,és ha sokat nézed irritálja a szemed.

~Összvélemény: 


Szerintem ha az  írónő egy kicsit jobban kibontotta volna a cselekményeket és a szereplők jellemét,nem lett volna ennyire rossz.Az már más tészta,hogy az egész kiszámítható volt...
Tehát,mindent összevetve 10-ből 5-t adnék rá,mivel hatalmasat csalódtam most Kerstin Gierben...ez a könyve egyszerűen élvezhetetlen lett.

Ennyi lettem volna mára,remélhetőleg szerda-csütörtök körül tudok új bejegyzéssel jelentkezni,addig is,ide kattintva elolvashatod Kerstin Gier másik könyvéről írt kritikámat.
Próbáljátok meg túlélni a hétfőt.Nemsokára jelentkezek.
Sziiasztok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése