2015. augusztus 7., péntek

#15 Könyvkritika: Jenny Han-Örökké nyár lesz

SPOILEEER-RIADÓÓÓÓ!

Uramatyám,csalódás a köbön.

Hogy lehetett valamit így elrontani? 
Szögezzük le még az elején. Ez a Nyár trilógiának a harmadik része,amit ma sikerült befejezzek.Az első két részt imádtam,az egyik kedvenc trilógiának tartottam.Aztán jön a harmadik rész,egyben befejező kötet.Váááá!Elolvasom a tartalmat,baromi izginek igérkezik,fordulatosnak,romantikusnak,egy jó kis szerelmi háromszögnek.Mit kaptam? Egy nagy semmit. Mondok nektek valamit. Ne olvassátok el a tartalmat a hátoldalról,mert lespoilerezitek magatoknak.Kiszámitható volt,és annyira össze lett csapva,hogy az valami rémes.Az író egy konfliktust nem hagyott kibontakozni.Olyan részek voltak benne,hogy csak fogtam fejem,hogy ez nem lehet igaz,mi történt ezzel az íróval.Nagyjából ilyen volt az egyik,ahol majdnem kivágtam az egész könyvet az ablakon(jelzem,nem idézet):
"-Jeremiah megcsaltál?
-Igen,Belly,kérlek,sajnálom,azt hittem,hogy nem vagyunk együtt.
-Semmi baj."

Mi a bánat?Oké,hirtelen felidulásból szétmentek,de a srác rögtön egy másik csajjal összejön? Ez azért durva,főleg,hogy az első két kötetben nem ilyen vadbaromnak  gyökérnek ismerjük meg.
Na de itt a kedvencem.Siralmas...szerintem erre a kérdésre nem "aha"-val kéne válaszolni,de lehet,hogy én vagyok túl prűd...

Itt a gyöngyszem...

Nagyvonalakban,hogy miről is szól maga a trilógia.

1.A nyár,amikor megszépültem:cuki kis sztori,arról,hogy Belly,a főszereplő csaj hogyan epekedik a nála két évvel idősebb Conrad után,akit mellesleg születése ota ismer.Belly szomorú mert Conrad nem figyel rá,Belly boldog mert Conrad figyel rá.Oké,ez eddig mind szép és jó,hiszen ez még csak az első kötet,bőven van idejük kifejlődni a karakterknek.
2.Nincs nyár nélküled:Végre összejön a két hősszerelmesünk,Conrad és Belly.Nagyon aranyosak,satöbbi...persze Conrad mindent el kell rontson a végére,hogy érdekes legyen a befejező kötet.
3.Örökké nyár lesz:Na,két évvel később Belly azt hiszi,hogy végre elfelejtette Conradot,és ennek örömére hozzá akar menni feleségül Jeremiahoz.Persze mindenki a házasság ellen van,a két "szerelmest" leszámitva.Belly ismét találkozik Conraddal,aki mindent meg akar tenni,hogy öccsétől visszaszerezze Bellyt.Belly örlődik a két fiú között.Persze mindenki tudja,hogy melyiküket fogja választani...Amugy,szerintem Belly helyében én is így döntöttem volna.

Visszatérve a befejező kötethez.

Szereplők szempontjából hatalmas változások lettek így a végére.Belly nagyjából egyanolyan maradt a három köteten keresztűl,de attól függetlenül az utolsó részben végig azt mantrázta,hogy ő mennyire megváltozott.Dehogy változtál meg csillagom,az égvilágon semmi nem változott veled kapcsolatban.Conradot én mindig is sokkal jobban szerettem és megértettem a többi szereplőnél,ebben a kötetben viszont egyenesen beleszerettem.Szerintem nagyon aranyos volt,ahogy próbálta visszahódítni Bellyt,és ráadásul(végre!) voltak részek amit az ő szemszögéből tudhattunk meg. Jeremiaht az első két könyvben nagyon szimpatikusnak találtam,viszont a befejezésre nagyon el lett rontva a karaktere.Voltak részek amit többször át kellett olvassak,hogy eljusson a tudatomig,hogy ez tényleg Jeremiah.Rá sem lehetett ismerni arra vicces és szeretnivaló fiúra,akit megismerhettünk a trilógia elején.Számomra elég negativ karakter lett belőle. Még Belly anyjáról,Laurelről van kiemelkedőbb véleményem.Először is,hogy gondolta,hogy nem megy el a saját lánya esküvőjére? Sose szimpatizáltam Laurt,de ezzel nem igazén segitett hozzá ahoz,hogy elnyerje a szimpátiámat.Másodszor.Sokkal,de sokkal kedvesebben viselkedett Conraddal és Jere-vel,mint a lányával.
Nos,ha pontoznom kéne,akkor 10-ből olyan 6-t adnék rá,mivel az eleje rémesen vontatott volt,viszont a végére valamennyire beindultak az események.Szereplőket is valahogy sikerült eltűrnőm,pedig a kedvenc szereplőmet vagyis Conradot is jött volna néha,hogy jól megrángassam,hát még a többieket...Végeredményben,annyit,hogy olvastam már jobb befejező kötetet is,de attol függetlenül nagyon megszerettem a Nyár trilógiát. :)
Nemsoká jelentkezem,sziiasztok! :D



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése