2015. július 26., vasárnap

#13 Könyvkritika: John Green-Papírvárosok

John Greentől eddig egyszer olvastam(azt nem fogom megmondani,hogy mit),de nagyon nem tetszett,sem annak a könyvnek a témája,sem John Green stílusa.Viszont,mivel ez is nagyon felkapott könyv mostanság,arra jutottam,hogy megpróbálkozok még egy John Green könyvel. Ez a könyv viszont szerintem valami eszméletlen jó lett. 

Rövid tartalom:grin hangulatjRövid tartalma

Quentin világéletében szerelmes volt a szomszéd lányba,Margoba. Így aztan mikor a lány egy éjjel bemászik az ablakán és egy kalandra hívja magával a fiút,Q nem ellenkezik. Viszont másnap Q azzal szembesül,hogy Margo,aki mindig is imádta a rejtélyeket,egy valódi rejtélyé válik. Quentinen a sor,hogy megtalálja Margot,mielőtt a lány talán végleg eltünne.
Tehát mint a tartalomból is látható,egy izgalmas könyvnek nézünk elébe. Végre,nem egy elcsépelt 'jaaaj a lány bele van zúgva a szomszéd fiúba,és jaaaj járjunk mindig szerencsétlen srác után,hátha észrevesz' stori. Nagyon jó volt,hogy az egészet Quentin szemszögéből olvashatjuk,mellesleg én imádom,ha a főszereplő srác szemszögéből is olvashatom a könyvet,úgyhogy nálam ez már pluszpontot jelentett. Aztán ott van az a nagyon nagy rejtély,hogy mégis hol a fenében lehet Margo,és hogy él e még egyáltalán. Imádtam,hogy semmi nem volt biztos,mindent csak latolgatni lehetett és reménykedni,hogy jó nyomon járnak. Aztán ott van Margo. Nagyon tetszett az az ötlet,hogy mindig hagyott maga után nyomokat ami segítségével akár meg is lehetett találni.
Na,most jön viszont a feketeleves.
Margo szülei. Komolyan mondom,én rajtuk nagyon kibuktam. Rendben,hogy a lányuk ilyen vad és szabadszellem,hogy már nem egyszer elszökött otthonról,de 1. mindig hazajött és 2. azért valljuk be,nem sokat tettek azért,hogy a lányuk otthon maradjon. Nálam akkor vesztették el minden szimpátiájukat,amikor mártirt játszanak,és azt akarják bemesélni mindenkinek,hogy 'jaaaj mi szegény szülök,akiknek ilyen rossz lányuk van,sajnáljatok már minket meg'. Nanem. Én nagyon nem tudtam sajnálni őket.
Aztán ottvannak Margo "barátai",de leginkább Lacey. Én komolyan nem tudtam eldönteni,hogy akkor ő most a jókhoz,vagy a rosszakhoz tartozik. Mert ugyebár Margo határozottan a rosszakhoz sorolta,míg Q inkább a jókhoz. Szegény nem nagyon csinált semmit az egész könyvben,így én nem igazán tudtam eldönteni,hogy akkor őt most hova soroljam.
Radar én Ben. Őket egybe fogom venni,mégpedig azért,mert szerintem nagyon hasonlitanak.
1.Mindkettőnek van egy szenvedélye,Radarnak az egyik weblap szerkesztése,Bennek pedig,nos,hát a csajozás.
2. Mindkettőnek van barátnője,legalább is(SPOILEEEEEER!!) a könyv végére.
3. Mindketten nagyon belevalóak.
Véleményem szerint Quentin elégge kilóg a sorból,dehát,nem lehet mindenki egyforma. Személy szerint az én kedvenc karakterem az egész könyvben Radar volt. smile hangulatjel Ben túlságosan csajozós volt,Q túlságosan különc,tehát maradt Radar,aki szerintem nagyon jófej karaktere a könyvnek.
A könyv boritója: ugyebár van két fajta,az egyik ez,amelyiket és is mellékeltem,a másik meg a filmes plakát. Na most,szerintem a filmes boritó valami eszméletlenül ronda. Komolyan mondom,mikor megláttam,örültem,hogy nekem a másik változat van meg. Mondjuk nekem ez a változat sem tetszik igazán,de még mindig jobb,mint a filmes boritó.
Nos,ha értékelnem kéne a könyvet,akkor 10-ből 8-t adnék rá,mivel nekem maga a sztori tetszett,viszont volt szereplő amelyik engem nagyon irritált,és voltak olyan megoldásak Qnak amiket nem díjaztam,ettől függetlenül szerintem jó könyv,egyszer mindenképp érdemes elolvasni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése